Czym jest DBMS oraz jakiego rodzaju zyski może przynieść stosowanie tego systemu?

Wedle najnowszych obserwacji statystycznych aż 97% specjalistów ds. marketingu do prowadzenia przedsięwzięć marketingowych stosuje specjalnych oraz dedykowanych konkretnej firmie baz danych.

promocje

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Mogłyby być to bazy dotyczące nie tylko obecnych klientów, ale także historia ich zamówień. Na takiej podstawie można by przeprowadzać badania (strona polecana w temacie) predykcyjne, które mogą pomóc przewidzieć tendencje w zachowaniach odbiorców.
W tego typu sposób oferta może zostać w większym stopniu spersonalizowana oraz odpowiednia niż gdyby z tych baz danych nie korzystali. W internecie funkcjonują zarówno darmowe bazy danych jak i indywidualne. Te ostatnie to bazy danych interesantów poszczególnych firm. Tego typu marketingowe bazy danych w niezwykle wydajny sposób pomagają oferować przeróżne produkty poszczególnym odbiorcom. Marketing – więcej pod tym linkiem – wsparty o bazy danych pozwala dokładniej poznać obecnych oraz potencjalnych odbiorców, a przez to także przewidywać ich zachowania. Naturalnie bez ingerencji w ich intymność, gdyż klienci musieli w przeszłości wyrazić zgodę na wykorzystanie swoich danych osobowych.
Bardzo łatwo dostępne są bazy danych spółek. Bazy te są podzielone na województwa albo branże. Są także bazy danych telefonów komórkowych klientów prywatnych. Także z podzieleniem na różne upodobania, np. chęć zawarcia ubezpieczenia OC czy też chęć inwestowania oszczędności. Ogólnie rzecz ujmując bazy rozdzielone są na profile rodzaju B2B (Business to Business) czy B2C (Business to Customer).

Są to potencjalnie doskonałe narzędzia marketingowe, gdyż zawierają dosłownie wiele milionów potencjalnych odbiorców, do których należy wyłącznie wysłać swoją propozycję. Jeśli dostępne dla wszystkich bazy są tak bogate, wystarczy sobie wyobrazić potencjał drzemiący w bazach, jakie mogą zostać utworzone na własne potrzeby.