Czemu promocyjne gazetki zmieniły reklamę w handlu detalicznym.

Hipermarkety działają w Polsce już od kilkunastu lat. Ogromnie zmieniły one oblicze handlu, niektórzy są wręcz zdania, że zabijają one małych, lokalnych sklepikarzy.

sklep

Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Faktem jest, że ekspansja sieci marketów i dyskontów jest bardzo duża, w zasadzie w naprawdę niewielkiej liczbie miejscowości nie ma żadnego dużego sieciowego sklepu. Lecz wejście handlowych sieci do Polski zmieniło również w dużym stopniu rynek reklamy, co w sumie zwykli klienci także bardzo często mogą obejrzeć w swoich skrzynkach pocztowych i na klatkach schodowych w blokach. Chodzi mianowicie o reklamowe gazetki, jakie zaczęto używać do reklamowania oferty sklepów, w szczególności jakiś wyprzedaży i promocji. Specjaliści oceniają, że kontakt z gazetkami może mieć więcej niż połowa klientów w naszych miastach, a spora ich część robi na ich podstawie zakupy. Na pewno to świadczy o bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy, trudno się więc dziwić, że największe sklepy stosują ją od lat, a coraz częściej zaczynają też sięgać po nią właściciele mniejszych firm.

supermarket

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności gazetek, szczególnie że najczęściej i tak dotyczą one sklepów, w jakich codziennie się kupuje. Przeciętna gazetka Lidl zawiera w pierwszej kolejności informacje o towarach, które są właśnie promowane, i najczęściej będą to produkty, jakie i tak się kupuje, to znaczy żywność czy środki czystości. Lecz największym plusem gazetek jest to, że jeśli klient się zdecyduje i uda się już do sklepu, to przeważnie pozostawi w nim dużo więcej pieniędzy, bo oprócz produktów po które przyszedł zrobi również inne zakupy Gazetki mają zróżnicowaną postać, każdy ze sklepów wymyślił najbardziej odpowiedni dla siebie format i go używa, jeżeli jest skuteczny. Najczęściej ich grubość będzie wynosić do kilkunastu stron, ale zdarzają się również gazetki, które mają ich kilkadziesiąt. Najskuteczniejsze w gazetkach będzie operowanie cenami, jeżeli się poda wysoką, starą cenę i przy niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród potencjalnych klientów.