Czemu promocyjne gazetki zmieniły reklamę w handlu detalicznym.

Hipermarkety działają w Polsce już od kilkunastu lat. Ogromnie zmieniły one oblicze handlu, niektórzy są wręcz zdania, że zabijają one małych, lokalnych sklepikarzy.

sklep

Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Faktem jest, że ekspansja sieci marketów i dyskontów jest bardzo duża, w zasadzie w naprawdę niewielkiej liczbie miejscowości nie ma żadnego dużego sieciowego sklepu. Lecz wejście handlowych sieci do Polski zmieniło również w dużym stopniu rynek reklamy, co w sumie zwykli klienci także bardzo często mogą obejrzeć w swoich skrzynkach pocztowych i na klatkach schodowych w blokach. Chodzi mianowicie o reklamowe gazetki, jakie zaczęto używać do reklamowania oferty sklepów, w szczególności jakiś wyprzedaży i promocji. Specjaliści oceniają, że kontakt z gazetkami może mieć więcej niż połowa klientów w naszych miastach, a spora ich część robi na ich podstawie zakupy. Na pewno to świadczy o bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy, trudno się więc dziwić, że największe sklepy stosują ją od lat, a coraz częściej zaczynają też sięgać po nią właściciele mniejszych firm.

Upewnij się, że nasze odsyłacze kierują jedynie do najciekawszych stron. Jeśli interesują Cię jakieś wiadomości, to te odnośniki przekierują Cię do wartościowych witryn.

/J]

supermarket

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności gazetek, szczególnie że najczęściej i tak dotyczą one sklepów, w jakich codziennie się kupuje. Przeciętna gazetka Lidl zawiera w pierwszej kolejności informacje o towarach, które są właśnie promowane, i najczęściej będą to produkty, jakie i tak się kupuje, to znaczy żywność czy środki czystości. Lecz największym plusem gazetek jest to, że jeśli klient się zdecyduje i uda się już do sklepu, to przeważnie pozostawi w nim dużo więcej pieniędzy, bo oprócz produktów po które przyszedł zrobi również inne zakupy Gazetki mają zróżnicowaną postać, każdy ze sklepów wymyślił najbardziej odpowiedni dla siebie format i go używa, jeżeli jest skuteczny. Najczęściej ich grubość będzie wynosić do kilkunastu stron, ale zdarzają się również gazetki, które mają ich kilkadziesiąt. Najskuteczniejsze w gazetkach będzie operowanie cenami, jeżeli się poda wysoką, starą cenę i przy niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród potencjalnych klientów.