Jakie są zadania portiera? Czy dobrze go zatrudniać w swojej firmie? O kwestiach nie zapominać?

Mamy takie zawody, jakie są w stanie wydawać się niepozorne, zaś pracownicy, którzy je wykonują niewidoczni. Na pewno do tego rodzaju grupy jesteśmy w stanie zaliczyć portierów, bo z jednej strony jest to osoba, jaką spotykamy przy wejściu do danego miejsca, z drugiej raczej nie narzucająca się, ale informująca na wyraźną prośbę petenta.

Z takiego względu mamy pytanie: czy w sumie portier jest niezbędny, jeśli mamy aktualnie różnorakie elektroniczne systemy rejestracji i inne nowinki?
gotówka

Autor: Mark Hodson Photos
Źródło: http://www.flickr.com
Przypomnijmy, że portier to pracownik, którego zadania są jasno zdefiniowane. Informuje petentów danej instytucji – urzędu, hotelu, większego przedsiębiorstwa – o jej topografii i zasadach działania. Porter posiada własne stanowisko blisko wejścia do budynku, które obsługuje, odpowiada ponadto za inne zadania, jak wydawanie oraz zdawanie kluczy od pomieszczeń, prowadzi zeszyt raportowy a także zgłasza o różnorakich nieprawidłowościach oraz usterkach.

Niby go nie widać i tylko czasem się aktywizuje, kiedy ktoś poprosi go o pomoc, a tak naprawdę wie wszystko i dostrzega wszystko, nic mu nie umknie. Jak widać choćby z takiego powodu to osoba, jaka musi być zatrudniona w różnych miejscach, zwłaszcza tych, w których wiele rzeczy się dzieje i w każdy dzień przychodzą nowi klienci czy petenci.

Szczególnie iż to stanowisko ma sens też w innych okolicznościach, przykładowo gdy wybuchnie pożar, będzie wtedy wymuszał opuszczenie firmy przez pracowników jak i osoby postronne. Kieruje ewakuacją, gdyż zna bardzo dobrze miejsce, w którym jest zatrudniony, można powiedzieć, iż zna lepiej niż inny człowiek.