Bazy rodzaju B2C – czyli, bazy typowo konsumenckie „na już” albo na „wyjątkowe zamówienie”

Dosłownie każdy, kto zakłada firmę wie, jak istotne jest uzyskanie klientów – od tego w rzeczywistości z każdym razem zależy cała przyszłość posiadanej przedsiębiorstwo.

podczas szkolenia

Autor: Sebastiaan ter Burg
Źródło: http://www.flickr.com

By ich zdobyć mamy możliwość wykorzystać wiele „chwytów”, takiego typu jak choćby kampanie telemarketingowe, kampanie nazywane „e-mail marketingowymi”, czy kampanie typu SMS, MMS oraz IVR.

Kiedy stwierdzisz, że warto by było zgłębić inny aspekt tej problematyki, kliknij tutaj i przeczytaj ponadto więcej szczegółów w witrynie.

Wbrew wszelkim pozorom wcale nie musimy się jednak aż tak bardzo nad nimi rozdrabniać, gdyż by „wprawić je w jakiś ruch”, wystarczy jedna rzecz, a więc baza typu B2C. Co to dokładnie jest no i w jaki sposób tak naprawdę może nam pomóc?

Wielu nie ma w ogóle pojęcia, iż wchodząc do sieci i korzystając z niej, nasze informacje bywają zbierane w bazy. Oczywiście słychać na temat tego w telewizji, czy radiu – możemy również napotkać na ten temat artykuły, przyglądając sieć. Jednak zwykle nasza wiedza na ten konkretny temat ogranicza się jedynie do tego, iż kiedy podajemy gdzieś informacje, to dane miejsce je utrzymuje – prawda jednak bywa trochę inna. Kiedy zgadzamy się na wykorzystanie naszych danych osobowych dla przykładu, przy zakładaniu konta w sklepie internetowym, musimy po zaznaczać pewne zgody – jedne są w pełni obowiązkowe, inne nie, lecz te pierwsze od pierwszej chwili pokazują, jak bardzo wielu z nas nie czyta ze zrozumieniem. Tak naprawdę wyrażając zgodę na wspomniane wykorzystanie danych, związujemy się umową z konkretną firmą i jej partnerami – innymi słowy przesyłamy informacje dalej. W ten konkretny sposób wytwarza się tak nazywane bazy konsumenckie, czyli napomknięte B2C.

Takie bazy są dość mocno ukierunkowane – mamy możliwość zakupić jakąś na już określony temat od innych lub też zlecić stworzenie takiej firmie, która się w tym specjalizuje – dzięki temu uzyskamy informacje ludzi, których interesuje dany typ produktu czy usługi.